Reklama jest niezbędna do tego, aby nasi klienci mieli szansę o nas usłyszeć, a także powrócić i ponownie zdecydować się na skorzystanie z naszych usług. Aby nasze działania w tym kierunku były skuteczne, niezbędna jest wiedza, jaki rodzaj reklamy zastosować w danej sytuacji. Obecnie mamy ogromne możliwości w kwestii wyboru formy reklamy. Nieprzerwanie od wielu lat, bardzo dużą popularnością cieszą się gadżety reklamowe. W jakie akcesoria warto zainwestować?
Kim są Twoim klienci?
W dużej mierze o skuteczności kampanii reklamowej przy użyciu gadżetów będzie decydować to, do kogo kierujemy swoje usługi. Oczywiście zarówno klient z segmentu premium, jak i ten, który inwestuje w produkty i usługi klasy budżet, może otrzymać od naszego przedsiębiorstwa firmowy długopis. Różnica jednak będzie leżeć w czymś innym – jego jakości.
Kolejną kwestią, nad którą warto zastanowić się wybierając gadżety reklamowe, jest to, czy będą one przydatne naszym klientom. Jeśli nie, to szybko wylądują na śmietniku lub głęboko w szafie, a ich użyteczność reklamowa będzie żadna. Tutaj również musimy zastanowić się nad tym, kim są nasi klienci. Jeśli dużo podróżują, to znacznie lepiej będzie im sprezentować organizer przenośny, niż np. kalendarz na ścianę. Jeśli pracują w biurze, czy w branży komputerowej z pewnością bardzo przydatny okaże się dla nich pendrive z nadrukiem. Im częściej będą danego gadżetu używać, tym lepiej. Dzięki temu, kiedy przyjdzie odpowiedni czas, że będą chcieli skorzystać z usług, jakie oferuje nasza firma, skierują się prawdopodobnie do nas, a nie do konkurencji.
Uniwersalność, czy gadżety branżowe?
Do uniwersalnych gadżetów reklamowych należą breloczki, kubki, długopisy. Tak naprawdę każdemu klientowi, w praktycznie każdej branży można sprezentować tego typu gadżety. Jeśli opatrzymy je atrakcyjną grafiką, tożsamą z charakterem naszej marki, to z pewnością nasi klienci będą takie akcesoria postrzegać jako miły gest ze strony naszej firmy. Co więcej, tego typu uniwersalne gadżety są potrzebne praktycznie każdej osobie, dlatego nie ryzykujemy, że upominek firmowy będzie nietrafiony.
Inną kategorię gadżetów stanowią oczywiście te skierowane do konkretnych branż. Pendrive z nadrukiem doskonale sprawdzą się dla osób związanych z branżą informatyczną, ale także tych, którzy pracują przy komputerze. Tego typu akcesoria sprawdzą się również jako reklama, w grupie docelowej, która stanowią głównie młodzi ludzie. Studenci i uczniowie ze względu na specyfikę swojego aktualnego trybu życia, bardzo często przenoszą informacje i każdy pendrive reklamowy jest dla nich na wagę złota. Gdy otrzymają taki w gratisie, z pewnością nie zostanie on wyrzucony w kąt i będzie pełnił długo swoją reklamową rolę.
Gadżetem, który cieszy się rosnącą popularnością wśród przedsiębiorców jest powerbank. W dobie smartfonów, których bateria nierzadko wystarcz zaledwie na kilka godzin, powerbank jest niezwykle przydatnym narzędziem i rzadko który klient będzie się chciał z nim rozstawać. Zwłaszcza jeśli pracuję w terenie.